fbpx
Etalage communicatie 2020-03-18T21:42:54+01:00

Etalage communicatie – Valt u liever op?

kort samengevat: – automatisch – dynamisch – tijdsbesparend – altijd zichtbaar – gekoppeld met uw software pakket – altijd accuraat – Dit zijn slechts enkele van de woorden die deze nieuwe, digitale vorm van etalage activatie verduidelijken.

Iedereen kent het uitgebreid aantal schermen in de straten van grote steden zoals Londen, New York, Peking, … Deze trend heeft zich de laatste jaren snel doorgezet in onze regionen, vooral in de vorm van de wel gekende led-trailers, led-aanhangwagens die overal zichtbaar zijn.

Nu komen ook de window-displays, ook wel etalage schermen of (inter)actieve schermen genoemd, erg in opmars.  Je hebt ze vast en zeker al gezien in de vastgoed sector of in de retail etalages waar ze hoofdzakelijk gebruikt worden als infoschermen.  Deze zijn budgettair interessanter, hebben een prachtige resolutie en een erg hoge helderheid zodat ze zelfs in fel zonlicht leesbaar zijn! Deze displays worden ook (ultra) high brightness displays genoemd.

Contacteer ons indien je hieromtrent vragen hebt of even gewoonweg wil brainstormen omtrent de vele mogelijkheden en valkuilen. Als neutrale integrator met erg diepe ervaring zijn we niet merkgebonden en kunnen u gegarandeerd de oplossing voorstellen die het beste bij uw noden en wensen past. Geen zin om ons meteen te contacteren? Bekijk dan even ons inspiratiehoekje, hier doe je vast en zeker idee’tjes op!

Wist je zelf dat een aankoop niet noodzakelijk was? Je kan deze met een all-in formule verkrijgen bij ons. Plaatsing, huur, service, onderhoud, … all-in!

Optie 1: ultra high brightness displays

Etalage communicatie - high brightness display's

Ultra-High brightness windowscreens hebben een lichtopbrengst van 2500cd/m² tot 7000 cd/m² en zijn ontwikkeld om zelfs in rechtstreeks zonlicht goed zichtbaar te zijn. Deze (info)schermen hebben een ingebouwde lichtsensor zodat er steeds een optimale zichtbaarheid is! De aan te raden lichtopbrengst is afhankelijk van de oriëntatie en situatie (kijkafstand, glasreflectie, …).

Deze displays zie je meer en meer in het straatbeeld zoals bij Orange, TUI, …

Pro-tip: een helderheid van 2500 cd/m² is naar onze ervaring aan de lage kant tenzij de etalage noord gericht is, weinig reflecteert en geen tegenoverliggende gebouwen heeft! In stedelijke omgevingen raden wij steeds een helderheid van 4000 cd/m² aan voor betere zichtbaarheid.

Optie 2: high brightness displays

High brightness displays zijn displays  met een lichtopbrengst tot ongeveer 1000 cd/m² (tov 250 & 350 bij standaard schermen). Een gekend voorbeeld hiervan zijn de KBC gebouwen die met dergelijke schermen zijn uitgerust. De displays aanwezig in de KBC gebouwen hebben een lichtopbrengst van 700 cd/m².  Een perfecte oplossing voor gebouwen waar er geen rechtstreeks invallend zonlicht is maar wel heldere verlicht. (bv Noord gerichte etalages, shopping centra, transportsector, …)

Pro-tip:  dergelijke displays zijn hoofdzakelijk ontwikkeld om in heldere omgevingen zoals winkelcentra, stations, … waar veel verlichting aanwezig is, leesbaar te zijn. Dit merk je ook bij bv de KBC kantoren: de hier aanwezige infoschermen zijn weinig tot niet leesbaar bij zonlicht. Het is echter wel mogelijk deze displays te gebruiken in etalage omgevingen met weinig tot geen rechtstreeks zonlicht of indien de zichtbaarheid overdag niet noodzakelijk is.

Etalage communicatie - transflective display's

Optie 3: Led display

Etalage communicatie - LED walls

Led panelen zijn er in vele geuren en kleuren. Een perfecte oplossing bij grotere oppervlakten en perfect zichtbaar zelf in volle zomerdagen. Hou echter wel rekening met het gewenste beeldmateriaal / aansturing / budget / pixel pitch…  Dit heeft zijn voor en nadelen t.o.v. de high brightness en transflective display’s.

Pro-tip:  de led-panelen of led-borden zoals gekend in bv voetbalstadia voor binnen gebruik zijn in opmars. Op dit ogenblik is de prijs echter nog aan de hogere kant vergeleken met de hier bovenstaande displays. Bepalende factoren zijn de resolutie (aantal led-pixels per m²), helderheid en benodigde oppervlakte. De combinatie van deze 3 punten zorgt ervoor dat de led displays weinig “indoor” (binnen) gebruikt worden.

Optie 3: Led kaders

Led kaders zijn intussen goed gekend. Wist je dat er hiervan vele types / afmetingen / lichtsterktes / … bestonden? Deze kunnen zowel hangend als staand gemonteerd worden.

Magnetische kaders zijn erg in opmars de laatste tijd omwille van de flexibiliteit. Deze kaders worden aan erg mooie totems gemonteerd en kunnen heel eenvoudig veranderd worden van locatie en oriëntatie dankzij de magneten. Afklikken, draaien, vastklikken, that’s it!

Etalage communicatie - LED kaders

Waar is deze etalage communicatie toepasbaar?

  • immobiliën
  • interim / selectie
  • reissector
  • banken / verzekeringen
  • winkels / retail

Belangrijk om te weten!

Niet alle displays met hogere helderheid zijn ontwikkeld voor etalage of andere semi-outdoor toepassingen. Sommige displays zijn  ontwikkeld om in bv luchthavens/stations en andere goed verlichte ruimtes geplaatst te worden maar dergelijke omstandigheden zijn niet te vergelijken met invallend zonlicht, UV stralen, hitte, … Om deze redenen dan ook vervalt op veel displays de garantie indien ze gebruikt worden in etalages. We raden aan steeds een bevestiging van garantie/toepassing te vragen!

Wens je graag meer te weten omtrent de mogelijkheden en marketing meerwaarde van etalage communicatie? Wist je dat dit een perfecte oplossing is om aandacht te trekken van zowel kopers als verkopers?

Contacteer ons!
Contacteer ons!